Ett första pass och utveckling

Härligt! efter många års tränande kom dagen då jag skulle prova göra ett program åt en annan person.

Siktet är att hen ska bli starkare, uthålligare och gå ned i vikt. En kombination som inte kanske är den ultimata, men som jag tror är möjlig med rätt sorts träning och kost. Även om någon del kommer få ta stryk av den andra.

Passet viktigaste del var att hitta vikterna och teknik att genomföra övningarna. Som jag misstänkte från början så var detta en helt annorlunda träning från vad hen var van vid.

Hur projektet och vad resultatet blir kommer jag hålla er uppdaterade om.

Grunderna för detta träningsupplägg är Tabata med sin intervall tänk, grundtänk med att koppla in många och stora muskelgrupper.

Då jag redan provat detta och kört efter mycket själv och anser mig fått bra resultat förväntar jag mig ett liknande resultat från hen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0