Kommunikation!

Jag är så irriterad så jag tror jag exploderar.

Varför?! För att det ska vara så otroligt svårt för vissa statliga myndigheter att kommunicera.

Hela historien börjar med att papper ska skickas in inom en viss tidsgräns, fine jag förstår. Jag tar itu med det för att samla in alla papper, men får inte in dem i tid, vilket jag meddelar kundtjänsten. Han är väldigt förstående och sa att det gör inget för det gör bara att det kommer ta lite längre tid. Jag frågar samtidigt exakt vilka papper jag behöver vilket jag får ett svar om att min skola och andra ger mig dem. Fine. Jag samlar ihop dem skickar in dem till slut och får tillbaka några veckor senare att det är fel papper. Det är fel på allting och nu börjar den nya jakten på papper. Skickar in papper igen och får nu att de har fått in rätt papper men fortfareande saknar papper.

Min fråga är hur svårt kan det vara att begära in rätt papper, eller specificera exakt vad man vill ha istället för att låta något dra ut på det över 3 månader?!

Har jag nämnt att imorgon klockan öppning kommer de ha ett samtal från undertecknad där svar kommer krävas.

Ja nu kan man ju säga att det är fel attityd och inställning, men jag kan lova att den varit bra hela tiden tills detta inträffar. Nu ska det lösas och därmed basta! Har jag berättat om min syn på statliga myndigheter när det gäller kompetens och effektivitet?

Det kommer en annan dag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0