Boktips! Varning för livsomvälvande läsning.

jag gillar att läsa. Jag har läst sedan jag var sju och lärde mig det tämligen snabbt, även om jag var seg i början för jag såg inte meningen riktigt med det... Sen så berättade någon att man kunde läsa serierna och då blev det intressantare...
Idag så läser jag fort, bekymmerslöst (när jag inte tentaplugger) och ibland har jag tur och snubblar över lite bra böcker. Denna gång tänkte jag dela med mig av dem....
En lättläst bok är game of thrones. Ja serien med den otroliga succen. Böckerna är på ca 700-800 sidor, men satan vad jag sträckläst dem!
Nästa bok är en barnbok?! ja faktiskt det är sagan om snibb, snabb suck och stön. Några vänner har läst, men jag tvivlar om de förstått innebörden och kraften i boken. För den som förstår, anammar innebörden kommer aldrig mera bli sig lik, men det krävs att man funderar och kompletterar med lite funderingar. Vem snodde osten heter den av JJ spencer. om jag inte minns fel.
den tredje är en bok som kommer från skolan. En längre tid har jag funderat och skapade en egen teori... för att nu inse att den blev påhittad för x antal år sedan. Den kallas för systemteori... jag kallade min för konsekvensteori, men behandlar egentligen samma ämne. Boken riktari sig till företagsekonomi, men man kan se tydliga kopplingar till boken ovanför samt att det egentligen är exakt samma saker som gäller i det verkliga livet och inte bara inom organisationer. Senge den femte disciplinen.
I många år har jag hört att man inte förstår mig, hur jag tänker, varför jag agerar som jag gör. I början försökte jag förklara...med åren har jag insett att det inte är någon ide att förklara för de som vägrar att öppna sitt sinne och vara mottagliga. För de som har livsgnista, nyfikenheten kvar så är dessa böcker en guldgruva som kan förändra livet. Stora ord, men det är vad de har gjort för mig och jag har gjort många saker idag som påstås inte ska gå och hur man orkar... i böckerna finns en del av svaren.
AA is for quitters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0