7/8/3 - En minnesvärd dag

Jag mår så fruktansvärt bra i detta nu. Jag vill bara sitta här suga in ögonblicket och känslan av att vara mer i nästintill nirvana. Just i detta nu skulle jag kunna kalla mig för osårbar och oövervinnerlig. En mäktig känsla! Varför denna känsla? Well allting går för tillfället just nu helt exakt i mina planer. Idag om några timmar ska jag iaväg för att avsluta något. Idag var även min sista föreläsning, jag ska ha min sista tenta. Jag ska iväg på två intervjuer, pengar rullar in som de ska nu, mina bekymmer är för ovanligheten mil iväg och ikväll en kväll som var menad som en kväll i goda vänners lag som började lite kaosartat slutade i en ljuv dröm. Kan det vara så lätt? Jag hade den här känslan den dagen jag tog mina sista steg inne på kasernen iBoden, lyckligt vetandes att jag aldrig någonsin kommer sätta min fot inom det området. Dagen jag tog studenten vetandes att jag aldrig mer skulle sätta foten på Rudbeck i en lektionssal, dagen då jag tog examen från Edströmska och visste att jag aldrig skulle behöva åka dit igen, liksom min filkand och magister. Life so high!
Jag vill skriva ned det här, återskapa denna känsla av oövervinnerlighet denna dag denna kväll då allting har gått i min väg, i goda vänner sällskap, där ingen sänker en, där ens vänner höjer än och för en kort stund är den människa man föddes att vara för en kort stund. Bekymmersfri, stark, positiv, som ett skimrande ljus där man går för att man mår så otroligt bra!
Jag önskar att denna dag aldrig skulle ta slut, men det kommer den. Jag hoppas att jag kan leva på denna dag länge länge länge. Karma eller inte, jag förtjänar varje sekund av att må exakt just såhär oförskämt bra!
För första gången på väldigt länge känner jag mig positiv, stark, och faktiskt lycklig. Vetandes att jag skulle inte vilja vara någon annan, ha någon annans hälsa, eller vara frisk. Just i detta nu är jag helt tillfreds med att vara den jag är. Det är en rentav otrolig känsla. Tänk om man kunde må såhär jämt!
underbart! Ordet som inte räcker till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0