Gör det för din egen skull...

Människor tror på mycket, en del på gudar, andra på sig själv, en del tror när det behövs och en del tror aldrig. Egoismen regerar, så kan det verka från vissa vinklar. Många väljer vad de vill se, jag är inget undantag. I grund och botten anser jag mig vara positivt lagd, dock med mörka inslag. Det bekräftas om och om igen i saker jag gör, saker jag säger och drömmer fortfarande om vissa saker. Mardrömmar och trevliga drömmar. Snart är en dröm som pågått i fyra år över. Än en gång har jag inte en aning om vad livet kan tänkas välja att ge mig, men jag vet och är övertygad om att vad det än blir så kommer jag göra det till en succe. Det är min grej, insikter som jag förvärvat genom tiden. Jag vet att jag arbetar mot klockan, en klocka och kamp som jag inte kan vinna, inte som det ser ut idag. Det kommer bli smärtfyllt, men jag kommer komma igenom det. Det finns fortfarande mycket att se och uppleva och med det närmar sig allting som alltid alldeles för fort. Det som gläder mig är att jag möter det med ett lugn om att ha levt självförverkligande. Även om det inte varit en helt rak väg som leder tillbaka till Lorenzos ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0