är detta mitt fönster?

dörr stängs fönster öppnas - hur många gånger har jag inte skrivit, sagt eller förmanat om det... Man kanske ska leva som man lär? De som känner mig vet att det är lite tufft nu... på ovanligt många fronter. Ska jag jämföra det här med krig kan man säga att jag gått in på okänt land, med allt vad jag har i manskap, teknik och krigsföring. Problemet är bara att det inte räcker till... man kan onekligen påstå att jag torskar ganska rejält. Dock finns det många sätt att se saker på....
Så jag vinner inte... jag får egentligen bara inte de resultat jag förväntat mig... vilket självklart måste korrigeras. Är det rätt av mig att bli besviken över icke nådda mål? Självfallet svarar jag. Mja och nja om man ska vara petnoga... Man ger och man tar... man vinner lite land här man förlorar lite land där... konsten är kanske att försöka vinna mer än man förlorar? Dah med det knivskarpa intellektet skulle jag nog bli matematiker... eller försöka se de små slagen som vinns istället för att se det som att kriget förloras... Så jag förlorar kanske några slag nu, men kriget det vinner jag!
Som mina trogna vapendragare har jag en diger samling, nämnd som "de bästa" tillsammans ska vi ta över världen! Eller bara ha ett jävligt roligt liv!
Dörrar har stängts fönster har onekligen öppnats! Sommarens problem är lösta och därmed även ett år framåt. Skönt att en tyngd har fallit av mina axlar. Bara några till så är jag på banan igen - ostoppbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0