då var det dags igen

Det första jag tänker på är min granne som av någon anledning har en väldigt ljudlig bas, men som inte satt isolerande gummifötter eller liknande under den. En vacker dag måste jag nog promenera upp och påpeka detta. Del två är att saker inträffar, som de alltid gör i ens liv dagligen. Skolan har börjat och på det fjärde året infann sig en viss rutin för vad som komma skall och vi har mer eller mindre påbörjat allt. Vilket känns bra. Jag stör mig på människor, väldigt många människor. Mitt problem och något som jag ska jobba med, tror jag. Hursomhelst så är källan till min irritation när människor är egoistiska. Ja, jag vet det är enkelt att se det från sitt håll och sin värld och jag är verkligen inget undantag. Mitt stora problem är säkert ganska litet för mina vänner ( Även om jag just nu i detta fall tror att mitt stora problem skulle vara även ett stort problem i deras värld). Kaxigt skrivet? Eller bara insiktsfullt? Jag bidar gärna min tid innan jag säger något och jag har tagit beslutet för längesedan att inte argumentera med folk som inte tänker lyssna på argumenten. Vilket också leder in mig på veckans tjafs, för tjafs är det ord som jag använder när det inte kommer ut något ur det hela och när den ena parten är för inkompetent att ta in och lyssna på den andra parten. Sen att skylla det på att: 1 jag är för gammal 2 jag fick ingen information. 3 kan för lite om det. så tröttnar jag coh stänger av för: 1 lam ursäkt, när sanningen istället är: Jag vill inte lära mig. 2. Personen orkade inte ta reda på hur det förhöll sig och istället för att fråga så sket någon i det. 3. Jag har en så trångsynt värld att jag öppnar truten, utan sakliga argument och kan inte ändra på dem trots att jag blir överbevisad. Sidospår:D I veckan var jag på utbildning, givande errr how about no... men jag får betalt för att gå dit och jag lever fortfarande efter mottot att jag säkert kan lära mig något av att kliva dit. Ämnet som avhandlades? Ekonomi:D Någon intresserad? ljudliga suckar och stön hördes, förutom ett jaaaa!=) gissa från vem:D jag finner det roande att så många tycker att ämnet verkar tråkigt, med tanke på att det är ämnet som omger oss varje dag, varje stund. Det som slår mig är dock att föreläsaren är väldigt bra på att föreläsa, hon fångar publiken bra och har bra historier och är duktig på återkommande skämt. Värre tre timmar har jag haft genom åren=) Veckan har utöver det bjudit på en hel del trevligheter och skoj, det är sällan jag blir överraskad, men någon gång då och då vart tredje år inträffar det. Denna gång var det på gymmet... Utöver min stora förvåning över att lyckas klara köra tre set med 34:or igen så sprang jag in i en elev som jag hade äran att träffa under sommaren. Ni som känner mig, vet att jag har höga krav på mina elever. Eftersom jag har höga krav på mig själv. Hursomhelst denna lilla parvel som knappt suttit i en bil. Beslutar sig för att lita på mitt ord om att vara klar och bokar en uppkörningstid i Köping. Människan har aldrig varit i Köping och han har än mindre kört bil där. Det hela går bra och han får körkort. Det hela gör att personen numera innehar det perspnliga rekordet att bli klar på rekordtid. Jag är numera dock väldigt rädd för att där kommer det ta stopp, med just honom provade jag alla färdigheter, tips och tricks jag förvärvat genom mina år och han blev slutresultatet. Lite rädd att min motivation ska försvinna nu faktiskt. Så det finns väl bara en dröm kvar att förverkliga! Det går faktiskt bra på alla fronter nu. Sådana här dagar är sällsynta så jag tänker passa på att njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0