träningsupdate...

Efter en höst, vinter och nu pågående vår utan större ideer om vad jag vill uppnå med min träning så kanske det är dags att spika något eller ja?

Hursomhelst så får jag ändå summera det hela att året har varit till belåtenhet.

Jag tittar i min träningsdagbok och kan glatt konstatera:
Bröst: en ökning med minst 5 kg i alla övningar och samma antal reps.
Rygg: en ökning med ca 10-20 kg. Dock står jag still på marklyften, av ren säkerhet för att förhindra skador och slarv.
Armar: ökning med ca 5-10 kg i allting fortfarande samma antal reps.
Ben: stillastående efter att än en gång fått problem med mitt vänsterknä. Glädjande att man inte backat.
Axlar: Ökning med 5-10 kg. samma antal reps.
Mage: Inte kört så fruktansvärt mycket, men lagt in nu. Kan glatt konstatera att "randen" hittat tillbaka och att jag ökat på till 90 fällknivar ink allting annat för magen.

Det är dags att börja slimma. Kommer inom kort lägga upp en innan och efter projektet deff 2011. Förra året vägde jag in mig på 74 om jag inte minns helt fel. I år siktar vi att försöka komma ännu lägre. Fortfarande pressa samma vikter såklart. Helst mer!

Fått erbjudande om att få hjälp av två personer som vet vad de håller på med, frestande tanke. Får ta ställning till det snart. Vill ogärna tappa R. Har länge funderat på hur min kropp skulle reagera på gymnastik. Nu när jag väger lika mycket, men kan pressa så mycket mer... Det kanske är en bra ide att försöka ta reda på det?



Challenge accepted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0