så var det över.

Veckans äventyr och eskapader och uppståndelser är över. En snabb summering. Måndag allt verkar ha gått vägen och vi verkar läka fint. För tidigt att säga hur det gått, men det känns bättre än förra gången. Tisdag anländer i tid. I representabelt skick. Stiftar bekantskap med en Åhlenare utanför och springer in i U som arbetar där. Åker in och kommer ut 45 minuter senare. Lite fundersam över hur det gått och hur de tolkat svaren jag gett. Något som stör mig är en fråga om hur jag planerat min framtid om två år. Ärlig som jag är så sa jag sanningen: Vill du ligga med mig då? Att vara på ett ställe i tio år, kämpat klart 2 examen, pluggat extra i några ämnen och gått på x antal seminarier för att mer eller mindre ha allt som krävs. Vore det högst snöpligt att falla på mållinjen. På just den frågan. Klippt och skuren för jobbet, MEN. Finns egentligen inga men, jag är jag. Jag står aldrig och faller med bara en utväg, jag har tre andra lösningar. Om detta inte gills så får det helt enkelt stå för dem. Ge mig ett anbud jag inte kan tacka nej till. Jag vet vad jag vill, jag kommer nå dit jag vill för det är hemligheter som jag lärt mig genom livet. Frågan är sedan om de är med mig eller mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0