the green garden....

att ha en förevigt grön trädgård är nog omöjligt. Man får nog jobba otroligt mycket mer än vad det är värt i slutändan för att ha den. Är det ett intresse kan det ju kanske vara värt... Men för mig som egentligen hatar att påta i trädgårdar och dalta med växter vattna, gödsla och prata med dem.... nah.

Så jag gör en vändning... jag tänker ta till mig av den gröna trädgården allting bra som är bra och lämna överkursen till de som kan.

Ja jag är mänsklig, visar det sig. Men det är bra... innebär bara att jag får vara försiktigare i framtiden.

Men detta känns riktigt bra! Life high!

Dagens eskapader: Vi säger grattis till A som numera är ägare till en ny lägenhet!

Vi säger grattis till A som är på god väg att ta sitt körkort!

jag säger grattis till mig själv som tack vare allt som hänt faktiskt börjat njuta lite mer av livet och uppskattar det mer än vad jag gjorde innan. Ett ytterligare grattis för att jag kom in på kursen och även nu kommit igång med ett nytt projekt som involverar alla mina vänner på ett eller annat sätt! Otroligt kul se hur de rusar till ens sida för att hjälpa en. Antar att det är de som är ens riktiga vänner helt enkelt.

Vad har vi lärt oss mer? Att gräset inte är grönare på andra sidan...  men också att jag kommer aldrig behöva vara ensam om jag inte väljer det. För den som har tränat och lyckats bemästra detta kommer aldrig att behöva känna rädslan för ensamhet. Bara rädslan att förlora något man verkligen håller av.

jag vandrar denna väg ensam, och jag tänker nå mitt mål, ensam eller med sällskap. Det beslutet är dock inte längre mitt att fatta.

Jag tänker spela detta som jag spelar black jack... Livet har fördelen att ha överhanden, men med tips, tricks och vänner tänker jag vända detta till min fördel och gå ut som den vinnare jag föddes till. Kan inte vinna alla händer, men tänker vinna de viktiga och någon gång kommer jag förlora en viktig  hand. Bara jag aldrig blir bankrutt.
Muahaha jag bankrutt:D troligt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0