när traditioner och vanor bryts!

Babe har influerat mig och övertalat mig till att ta semester... därmed bryts min svit på 9 års konstant arbetande och utvecklande. Denna gång blir utmaningen att inte utvecklas så mycket och faktiskt fokusera lite mer på mig och henne bara. För jag vill vakna upp med dig varje morgon, känna en skön känsla av att inte behöva göra något alls och bara slappa och träffa mina päron... Ja de är en evig källa till problem, men likväl så är de mina älskade päron. De som stöpt mig och nu får de lida för det muahahaha. Efter tre veckor, skamlösa förslag och attraktiva erbjudanden, mutor och manipulerande är gästspelet över för detta år. Vad nästa år bär i sitt sköte för tiden utvisa. Dock verkar det som om min vistelse har varit välkommen och en pigg och fräsch omväxling mot den sedvanliga lunken. Cause it feels so empty without me=) Och efter att ha blivit överöst med lovord om pedagogik och tålamod så har väl även mitt självförtroende fått sig en större boost, och visat sig att det jag samlat på mig och utvecklat inte är bortkastat. Sanningar som kommer hjälpa mig på nästa krokiga väg i livet. Jag vill gärna se mig som lite övernaturlig... lite Lucky Luke. Jag kom, jag hjälpte, jag gav mig av på nästa äventyr. Ständigt på jakt efter krukan fylld med guld bortom regnbågens kant. Det lustiga med krukan med guldet är just det att få vet att en regnbåge är cirkulär, vilket gör att jakten aldrig tar slut. Men för den som vet det så kanske sökandet en dag tar slut och ja ...im the true grit. jag vill och tror fortsätter att tro på min egna sanning och insikter, tills någon bevisar motsatsen. Denna sommar har faktiskt väldigt många förvånat mig. M, J, M, L, För att nämna några... och de återställer en del av min tro på mänskligheten. Vilket kan behövas, för ibland kan jag vara väldigt bitter. En tredje operation som det ser ut nu... why? För att jag tål det för att jag är jag... för att det är så mitt liv är framåt mot nästa prövning, always searching for...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0