the importance of being me

I en diskussion nyligen kom det fram en hel del, både positivt och negativt såklart.

Några positiva saker är att jag får saker gjorda och jag håller vad jag lovat. Ja jag försöker hålla tider, datum, saker jag åtagit mig helt enkelt. Att misslyckas får stå för andra inte mig.

Några negativa är att jag dömer folk och jag är starkt individ tänkande.

Det är inget försvarsskit som jag skriver, jag håller fullständigt med och jag vet också varför jag är så. Hela saken är den att jag kommit fram till vissa saker i livet och att jag håller mig till mina vetskaper. En vacker dag borde jag nog skriva ned dem Kan nog bli en bra bok.

Jag har mål, drömmar, ambitioner i livet, en vilja att förstå och utvecklas.

Jag kan inte, jag vet inte, hur gör man, jag vill inte, existerar i mycket mindre mån hos mig än många andra vågar jag påstå.

Jag försöker att inte leva i rädsla och mina insikter i livet har gjort att jag hellre kör något i botten och kraschar än att jag lever i ovisshet. Ovisshet är mycket värre än att ta emot en sanning och erfarenhet.

Som P sa. Finns det något du inte gjort eller har stött på? Otroligt mycket, men genom att vara öppen, våga prova på nya saker och skapa uppfattningar och erfarenheter av saker så har jag samlat på mig en otroligt stor kunskapsbank.

90% av alla människor lever i skräck. Jag uppmanar er att ställa frågan: Vad skulle jag göra om jag inte vore rädd? och därefter göra det.

Saker från mitt eget liv: Hur många gånger har man inte sett en vacker tjej som man skulle vilja lära känna mer, men inte vågat tagit kontakt?

Hur många gånger säger man att man vill prova på fallskärmshoppning och bungeejump, men att man inte vågar?

Hur många gnäller på sitt arbete, relation, liv istället för att ta tag i det och INSE att livet jag lever är mitt eget ansvar!
En fantastisk text som jag tappat bort heter: I choose.
För er som inte läst den så finns det en omskrivning på den som är ca 80 sidor lång och i bokform och heter: Vem snodde osten skriven av Spencer. Sanningen kan vara tuff och hård, människan har en hel del försvarsmekanismer.

Ett befäl sa en gång: Klarar man militären klarar man allt. Jag klarade inte militären, men jag vet inom mig att jag klarar allt jag tar för mig. Det är en väldigt mäktig insikt. Min frame kanske många skulle säga.

Det handlar enbart om vilja, motivation, envishet och inställningen.

Jag är betecknad som en av de envisaste, tjurskalligaste individen många känner. Jag har blivit det för att jag jagar ett mål, en dröm, en ambition och jakten har lett mig till många olika vägar.

Kasta av er rädslans ok, se världen som är full av möjligheter, hitta er dröm och ambition och börja jakten. Resan dit kommer vara otrolig, glöm inte att ha kul också:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0