...jag väljer! Vad som hände med sexpacket att man blev 21...

http://www.expressen.se/halsa/1.1701728/forskare-fetma-orsakas-inte-av-gen

En till har fallit för nutrilett fällan. Jag vet inte hur många personer som druckit smörjan, mestadels tjejer, men även några killar i min närhet.

Detta kan uppfattas som stötande av många, men jag känner mig tvingad att behandla det här ämnet.

Jaha så Edward är 21+ år gammal. Jag har tagit studenten, börjat arbeta, festa, studera på högskola, träffat, kille/ tjej som han vill tillbringa resten av sitt liv med. Sambokilon har börjat ramla in och vågen börjar visa mer än någonsin. Personen bestämmer sig för att börja träna och komma tillbaka till sin forna form. Gymkort inköps motivationen är på topp! Nu kör vi! Lite fanta och rose så ska ni få se!!

MEN JÄVLAR I HELVETE! Det var ju tungt! Inte alls sådär kul och lätt som när man var yngre, bara att gå till gymmet från bilen och ta av sig skorna så blev man ju svettig! Shit! Tränar satan i gatan, kroppen värker och du lider av träningsvärken dagen efter. Nu när du varit så duktig så är du värd en cola, pizza, hamburgare, kebab. Du är ju hungrig nu och fixa mat tar ju minst 20 minuter.

Dagarna som kommer blir det ingen träning Edward känner sig så duktig över att ha kommit igång och faktiskt tagit sig i kragen och satt igång! Träningsvärken dödar honom också så vi vilar en extra dag, men aj jäklar dagen då vi ska gymma börjar hans pojke/flicka svärma och vill mysa och valet mellan mys och plågas på gymmet?! Måste ju träffa polarna en gång också, ha en filmkväll kanske? fika på stan? data en tjej????=)

Rackarns kastanjetter! ´Nu blev det helg! FESTAAAA!! Nu har jag ju varit duktig och tränat så nu kan jag unna mig att äta på helgerna! Kebab, sprit, släktmiddagar Mumma!!

En månad avlöper ställer sig på vågen och ingen reaktion på den om möjligt så har Edward gått upp! Meh vi har ju börjat träna?!! Jävkla kuk skit träning händer ju inget, nej spelar ingen roll hur mycket jag än tränar och äter rätt, jag måste ha blvit belönad med den där förbannade fett genen som gör att jag inte kan tappa i vikt hur mycket jag än tränar!

Så istället för att fixa fram det där sexpacket, är strax kvalfärdig för Sveriges biggest loser vart gick det fel?!

* målet med träningen
* kosten
* motivationen
* inspiratationen
*kunskapen
* att producera och leverera
Listan kan göras så otroligt jäkla lång att jag stannar redan där. Hade det här varit uppsats eller något liknande hade jag nog tvingat mig sjävl att få med mer men nu så:D plus stava rätt:D

De som läste min föregående inkast förstår nu varför jag inte kommer ge tips eller förslag på hur det borde göras... för vill man så kan man och då får man även börja anstränga sig.

Eller helt enkelt gilla läget. Du fick kassa gener, lev med det fundera på nästa ursäkt när livet inte blev som det blev.

Jag belönades med den där envisare än åsnan, skiner starkare än solen, awesomeness genen.

Kommentarer
Postat av: henny

"Fetma beror inte bara på en gen - utan också på vad man stoppar i sig, enligt ny forskning." no shit sherlock. Låter mer som ännu en ursäkt att förbi fet för mig.

2010-09-30 @ 15:14:36
URL: http://thehennyhoney.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0