God eller ond? Ond eller god?

Skolan snurrar på, böcker rullar in och ut på löpande band. Man kan nästan tro att jag lever i en bokbinderi med alla böcker jag läser!

Eller vad säger man när ca 1000 sidor i veckan avverkas! Kan inte ta åt mig all ära dock, för jag uppdaterar bara en del och läser det jag redan vet så det blir väldigt mycket skummande också. Dock så är det kul att läsa snabbt!

Jag har nu insett att det är något speciellt med den där Pelle. Allting som jag vill göra allting som jag vill lära mig! Så mycket saker så lite tid!

Börjar fantisera och drömma lite om att bli kock, vore sjukt kul! Laga mat är otroligt kul, men jag gillar dock inte att äta så det är ju en ultimat kombination!

Mina gruppmedlemmar skämtar för fullt redan om alla saker jag gjort och provat på.
De på jobbet suckar bara när de hör nästa ide och projekt. Livet r fullt av roliga coola saker! klart man ska testa på!

Men för att kunna testa och göra allt gäller det att ligga på topp fysiskt också, vilket gör att jag borde äta nyttigare(ska man väl alltid) och sova mer.

Svårt att prioritera när man också har hittat världens bästa flickvän. Som btw fyller år! så Grattis i förskott Älskling! Din superpojkvän har redan planerat större delen av din överraskning:D

Stockholm snart, Eskilstuna imorgon. Livet är hektiskt och underbart!

Önskar jag hade mer tid att prioritera dans, bilmeck, gymnastik mer. Fast tiden är tyvärr den enda saken som nog är rättvist i ett liv... En sekund, minut timme, dygn är exakt lika långt för alla...

Jag och Henrik tror jag han hette fann varandra genom det på en fest. Gillar killen direkt!

Min största fundering som jag bär på för tillfället är:
Gud påstår att människan föds och är god. Kristdemokrater och Vänsterparti likaså.

Beteendevetare och diverse böcker att människan är egoist, liksom mina ekonomi böcker pratar om homo economicum.

Så vilken inställning ska jag ha till människan?

Mina erfarenheter är att jag betingats med att tycka att människor är lata, oförmögna till iniativ och ovilliga att göra det mesta som är jobbigt eller innebär att man måste anstränga hjärna eller kropp och att man helst väntar med allt tills man verkligen inte kan komma undan.

Jag har stött på ett fåtal personer som är tvärtemot, de som jag försöker omge mig med. Tyvärr är de mycket färre än de ovanstående.

Så min fråga är fortfarande olöst. Böcker ger inget svar, empirin gör att man borde vara misstänksam och pröva människor innan, men det är deprimerande att världen har kommit till det stadiet.

What to do?

What goes around comes around?

Ett nytt vad är ingått med Herr A. Jag får ju framstå som den största förloraren på båda fronterna tyvärr. Nytt löfte räknar jag med att stå som vinnare... tiden får utvisa.

Kommentarer
Postat av: emelie

Nice blogg Pelle, gillar ditt "go!" =)

2010-09-28 @ 16:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0