Its been a long time...

sedan jag skrev!

Nu ska vi uppdatera!

strålande humör check!
Träningskläder på check!
planer för datorn check!

blir för mycket checkande med alla mina planer och tankegångar så nu får jag komma på något annat. WazzuP?!

Idag är det officiellt, arbeten är inlämnade. tentor är avklarade imorgon börjar nya kursen.

Jag riktar ett otroligt stort tack till Linnea Svenman som hjälpte mig sammanställa det. Egentligen är det hon som ska tacka mig då hon fick nöjet att pilla i det=)

Mutor som pizza, hamburgare, har förekommit, avdragsgillt? kanske:D

Jag har kommit på massa roliga eventuella upplägg för hur jag kan göra i framtiden. Planen är dock fortfarande att köra ekonomin. Vi får se vart allt det här slutar. Världens dörr har jag bara gläntat på finns så otroligt mycket därute som är spännane fortfarande!

Nya beslut är tagna. Tiden utvisar.

Gymmet what can i say?! jag är ett monster=) Tittade i min gymbok som jag började med för ca 3 månader och resultate har inte låtit sig vänta. Ökat i vikter och repitioner så jag får vara nöjd. Har heller visserligen aldrig vägt såhär mycket förr, men den officiella ursäkten är att muskler helt enkelt väger. Att det egentligen sen är fett talar vi inte om. Eller det gör vi faktiskt egentligen i feb mars börjar det igen och i år har jag en medtävlande i form av Mr L.  Denna gång ska vi försöka slipa lite ytterligare. Jag har redan nya fantastiska planer för hur jag ska bära mig åt.

Nu blir det inte mycket ledigt fram till nyår är det ett hektiskt schema med framför allt skola och arbete som fokus. Det är svårt att säga nej när man får bra betalt och har ajg svart att säga nej nu vad blir det då när jag kommer få ännu bättre betalt?!

Har bestämt mig för att söka ett jobb till sommaren. Som om jag egentligen behöver fler?!

Mitt humör är bättre och sämre än någonsin. Bättre på det sättet att jag tar ut det på rätt personer. De som behandlar dig som skit ska fan skit ha tillbaka. De som behandlar dig bra får något tillbaka för det.

Uppmuntra det bra beteendet skit för det dåliga. Vad jag syftar på är studier. De i min krets känner till att jag spyr på en viss kurs, men framför allt en viss lärare. Idag blir det en ny härdsmälta. Jag frågar en enkel fråga som utan tvivel besvaras med ett ja eller nej, och människan mer eller mindre dumförklarar en. Pedagog så in i helvete heller.

En tanke som slagit mig, varför svara på frågor när människor uppenbarligen inte vill höra svaret och varför överhuvudtaget låta dem ens uppta min dyrbara tid. Thats right, jag sa det dyrbara tid. Tid är det som är begränsat. Jag har planer, åtaganden att fullfölja, så sluta ta min tid i anspråk för saker som man ändå inte är villig att utföra.

Jag har en hemlighet att dela med mig av till er alla, den upptäckte jag som 19-22 åring. Den är att vill du någonstns så är det bara att börja arbeta mot det, det kommer inte ramla på dig från en klarblå himmel, Då når enbart dit du vill med vilja, och hårt arbete och ibland räcker inte ens det.

Ursäkterna är många. Jag godtar dem inte. Synd för dig, hur blir det mitt problem. Smek mig medhårs och hjälpen kommer, alla dessa år har jag samlat på mig en diger uppsättning tips och tricks. Gör mig förbannad och ta konsekvensen av det. Enkelt.


Dagens ord, arbeta dig igenom det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0