Dubbelträning

Man ska veta sina begränsningar, jo jo, fick alla omkring en bestämma skulle jag inte ens komma ur sängen.

Hursomhelst en av de bättre dagarna i skolan. Hade suttit hemma och pulat mycket innan lektion och kommer dit läraren bekfräftar att det är rätt siffror - så jävla skönt och det övriga tog ca en kvart att avverka. För första gången på länge kunde jag andas ut och bara känna - yes jag är med på banan.

Det tar ut sin rätt att dubbelplugga, en fråga som ofta stöter på är: Varför? Hur orkar du?

Well som svar på frågan varför: Jag är på skolan av en anledning. Att lära mig. Jag har inga som helst handikapp, förutom 2 sjukdomar som ställer till det lite, men hinder är till för att övervinnas och tekniskt sett innebär det att jag får kämpa lite hårdare än de andra bara. Jag är inte där för att jag inte vill eller för att jag inte har arbete som väntar. Jag har en tidtabell att hålla. 2 Min skola är mer eller mindre gratis och detta är en investering i mig själv och ja jag är egoist för jag investerar i mig själv både genom träning, vässa psyket och intellektet. Dessutom är min utbildning mer eller mindre gratis och jag är ekonomiskt och tänker maximera utfallet och effektiviteten.

Jag orkar genom att jag är jag... Jag har legat vaken grubblat, önskat, förbannat och nu när tiden dagarna äntligen är här tänker jag inte gnälla eller backa för att jag fått det jag så länge velat ha och önskat. Som alltid var försiktig med det du önskar, för det slår kanske in.

Så ja jag är en av de största pluggisarna i klassen antagligen och ja jag ställer krav. För med som allting annat här i livet tänker jag inte acceptera exakt vad som helst och jag tänker följa min plan. Planen... som tar slut om ganska exakt 9 månader minus 3 månader för sommarlov och som jag har väntat i 2.5 års tid. Antagligen tar det hela inte slut här heller=)

Sen blev det dags för gym! Dags att ta revansch från sjukstugan=) Pass hela veckan, dunsat på med bra vikter och idag blev det axlar och armar. Fokus axlar. Ska fan skriva ut en bild på förebilden och målet mot sommaren R. Kan aldrig vara fel med lite extra motivation!

Sen blev det innebandy som vanligt! gästspel av V och K=) och någon galen tjomme som avr alldeles för löpvillig för min smak=) Blev några mål iaf:D

Jag har insett en sak att univsersums lagar verkligen jobbar för att ta en dit man vill.... Hittils har jag infriat alla planer jag haft och framtiden ter sig onekligen väldigt ljus ut.

Resan fortsätter=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0