Körkort - En klassfråga?

Att ta körkort är dyrt? I genomsnitt kostar det någonstans mellan 15000 till 25000 kr för en person. Mycket pengar?
Jag vill hävda att det inte är en klassfråga. Alla har råd att lägga ut 15000-25000 om man inte är hemlös. Problemet som uppstår är att man helst ska göra det i en klumpsumma. Här kommer förmågan att prioritera in. Det välkända uttrycket: Att äta kakan och ha kakan kvar.

Jag har fått fram personer som på löpande band klarat av att ta körkort på väldigt kort tid. Kostnad - under genomsnittet.

För att lyckas handlar det om:
* Attityd
* Göra läxan
* Fundera och pröva teser som läggs fram för att se det naturliga och logiska i regler.

Behåller man ett öppet sinne, bygger en bra grund, gör på ett och samma sätt så går det fort att ta körkort.
Denna sommar fick jag ett nytt rekord. Race ready på 12 lektioner, personen hade kört bil i två veckor hemma. Kunde inte starta själv på första lektionen. Med järnvilja, monotont repeterande och en evig frågande om varför och en vilja att förbättra sig vid varje tillfälle gick det. Jag är riktigt stolt över personen, vilket bevisar min tes att mitt intensivbyggande och utlärningsstil fungerar till stor del del och självklart kan förbättras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0