Tankar om det vi läser...

Enligt det jag läser nu kan man kontrollera sin attityd och den säger även att känslan av kontroll är viktig. Om jag nu ska appliceradetta på mig stämmer det. Jag vill vädligt gärna känna att delarna i mitt liv som existerar är något som jag kontrollerar och påverkar.

Den tar då även upp de som inte har kontroll

etc de som vill sluta röka,  att känslan av kontroll är låg. Personen tror att det inte är möjligt att sluta för att detta kan resultera i ett misslyckande.

Då kanske det är som det papper jag fick och läste... att vägra misslyckanden och nederlag. Är det det som gör vissa människor mer framgångsrika med de tar för sig än andra? Möjligheten att kontrollera?

Då känns det onekligen väldigt bra inombords mig nu att veta att jag har och besitter den kraften... its a burning fire... within.

Vilket påminner mig om en händelse i helgen...

Det är verkligen inte min grej... frågan blir om jag är ärlig mot mig själv om jag försöker ändra på det? tåls att fundera på.

Dammit studier är bra på sina sätt och ändå inte....

A: gjorde en gång en intressant analys och vinkel och jag fann att det var fruktansvärt träffsäkert. Nu sitter jag med en bok som beskriver jaa... hmm sssch men det vore som om de beskrev mig. Not good...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0