Sista för i år!

Då var det dags igen! nyårsafton! December får jag därmed anse är över för denna gång och årets julhandel och julkaos likaså!

Kan ju knappast påstå att jag undgått den smärtfritt. Att jobba och arbeta så mycket och mer eller mindre bara leva för att jobba tär på psyket, något jag upptäckte snabbt. Sjuk dip.

Hursomhelst! Nu är det över! Sista dagen för året imorgon, inleds med första arbetsdagen på söndagen den andra! visar var det här året kommer luta åt för håll!

Hursomhelst så måste jag ju vara nöjd, en snabb sammanställning visar att jag kommit upp i de timmar jag strävat efter och det ska bli väldigt intressant att se om jag lyckas bräcka tidigare års summa. Japp, jag är sjuk när mitt nöje är att se hur hög månadslön jag kan plocka ut! Men om vi ska vara ärliga så jobbar jag faktiskt för att kunna leva och inte leva för att jobba...

Får nog därmed också anse att min vadslagning är över och att jag nöjt och glatt kan konstatera att jag har vunnit även det. Med lite envishet, mycket planering och gå in med huvud och axel först och bara köra.

Än en gång ett bevis på att man kan bara man vill! och jag har vilja för minst tre om inte fler!

Livet är intressant och roligt, och jag tror att jag väljer att gå in i mörkret, blundandes, trevandes och hoppandes på det bästa. Rädd check, orolig, check, känns det bra? Hell yeah!

Får dock erkänna ett nederlag... de 110 i bänken har jag inte lyckats uppnå. Det får komma nästa år! skam den som ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0