solskenshistoria=)

Är större delen av mitt liv, men denna vill jag faktiskt komma ihåg.

Huvudrollen i dramat är me, papa, und Daniel=)

Daniel är min granne som nu hunnit blivit elva! värsta stora killen!

För alla som äger bil är det vid det här laget hög tid att byta till sommardäck och börja köra ordentligt så dock itne i mitt fall, men för pappas fall=)

Däckbyten på bilar de två och in rullar Daniel. Vars stora intresse är bilar=)

Det börjar bra med att han upptäcker att pappa har satt rotationsriktningen fel=) Vilket han också påpekar. Lite mutter tillbaka=) Sedan upptäcker han att pappa inte har kopparpasta på sina skruvar, vilket jag påpekat många år nu=) och berättar i detalj för pappa vad som kommer hända nästa vinter om man inte använder kopparpasta=) Därefter frågar han om inte volvo 440 tillhör den sämsta bilmodellen någonsin som tillverkasts av volvo liksom 360=) För att sedan själv flinkt som fansen börja hjälpa mig byta däcken. Bra med en övervakare, första delen gick bra men andra delen höll han på att sätta domkraften på plasten och missade helt den bärande balken och domkraftsplatsmarkeringen. Samtidigt som han byter berättar han om de dumma och töntiga flickorna i klassen=) Fullfjädrad mekaniker=) dock så ska jag se till att han inte blir mekaniker. Det vore resursslöseri att en så skärpt kille ska bli det=)

Insåg just i det läget att om min elvaåring kommer vara lika bright och skärpt som honom så kan man lugnt leva med inställningen om att det kommer gå bra för ungen trots att man släpper den utom synhåll=)

Vilket leder mig in på nästa del. Vad fan är det för fel på mig när jag börjar tänka i de banorna?! Har jag slagit i huvudet rejält det här året nej inte sedan jag var 12 eller något och sprang in i bommen. Är det alla volterna som gjort sitt nu?? Läskigt när man börjar tycka att ungar är helt ok och faktiskt ler åt tanken. SCARY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0