apropå övningskörning!

läser en skräckartikel i tidnignen, jag hoppas att detta inte är sant.

" Trafikläraren,  la upp benen på instrumentbrädan som bevis för att visa vem som körde bilen" resultera med diket.
" Ett nytt tappert försök gjordes men visste inte om jag skulel vara mest rädd för bilen eller trafiklärarens lugnande hand som gled uppför upp och ned för låret".

100 lektioner senare har jag tagit mitt körkort. "detta fixar vi på din semester i juli"
Förmågan att intervjua och känna av personer och inte lova än en gång... visar det problemet med att arbeta med människor.

Jag blir förskräckt av att läsa detta, vilken normal sinnesnärvarande trafiklärare lägger upp benen på instrumentbrädan?! för att han tappar tålamodet?!

Vilken trafiklärare lägger en hand på låret och smeker upp och ned?!

Är det så konstigt att trafikskolor dras med det rykte det gör?!

Om detta är sant, nej. Detta bevisar än en gång min tes om att man bör göra striktare vid intaget att se till att få in rätt funtade människor.

Att det i tidningen stod för några veckor sedan att 2 trafikskolor ska in i tingsrätten för utredning om skattefusk gör det inte bättre.

Jag undrar än en gång hur många seriösa trafikskolor det finns kvar i staden och om det som det verkar nu bara är en enda?

Och än en gång i mitt stilla sinne funderar jag på att göra det jag är bäst på. Vara envis, sälja och styra upp saker och ting och göra allvar av något...

Tiden får utvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0