Skratt öppnar ...

"Skratt öppnar hjärtat och lugnar själen".
"Ingen borde någonsin ta så allvarligt på livet att han glömmer att skratta åt sig själv."
"Den bästa tiden att plantera ett träd var för 40 år sedan, den näst bästa tiden att plantera ett träd är nu.

vad är jag glad och stolt över idag?

well jag har pluggat och läst, förutom det är jag otroligt nöjd och tillfredsställd!
Det är ett tag sedan första maj var, men det var också officielt dagen då min deff är över. Resultatet är slående och häpnadsväckande vad man kan uträtta på 2 månader, 8 veckor, 56 dagar, 1344 timmar, 80640 minuter eller 483400 sekunder. Glädjande nyheten är att jag inte gått upp något i vikt sen dess heller! Experimentet är en total success!

Imorgon blir det ett kärt återseende och ett efterlängtat möte!

Som alltid har jag några överraskningar på lut!

Jag minns dagarna med min mc. Vackert blodröd, vaxad in i minsta detalj, miniblinkers, slipon. Ett vackert dovt mullrande som smekte ens trumhinnor och som bad en att vrida mer på reglaget. Ett löfte om mörk, farlig kraft som var redo att släppas lös för den som vågade...

Det påminner mig om en vacker dag när jag körde lugnt och fint och kom sakta rullandes in mot ett rödljus. Självklart i vänster fil. Stannar till och ser något vackert, silverfärgat i min ögonvrå. Mitt lugn och harmoni njutandes av min färd avbröts abrupt av det vackra ljudet från en boxer motor. Det silvriga som rullat in var inget mindre än en porsche 911 turbo, det var iaf min kvalificerade gissning och rusningen av motorn var den omisskännliga tecknet för att visa vad den går för. Gasning från min sida som respons. Rött, gult grönt. Han får en bättre start och rycker ifrån en halv billängd, jag sitter framåthukad för att inte stegra och väntar lugnt och stilla på att nå rätt varv och där kom det! Det bekanta vrålet, det lilla rycket när de 140 hk och 200 kg accelerar mot de 12000 varven och porschen som försvann som en dröm som man vaknat ifrån och för var sekund som går blir lite dimmigare att se och att komma ihåg och minnas...

Kawasaki - a love story.

Kawasaki zx9r a love story.

En vacker dag!
En vacker dag kanske det är jag som kör den silverfärgade=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0