Styltdax!

Idag var en sådan där härlig dag! tack vare min lathet att inte dra ned persienner vaknade jag av solstrålarna som pockade på att få uppmärksamhet. Bländad av världen och klistret i mina ögon studsade jag upp. Frukost och annat packad väska innan det slog mig: En sådan här vacker morgon kan inte förspillas genom att cykla till skolan! Jag tar mina styltor! Det var ungefär här allting började:D

En gammal och rar tant som tittade förunderligt på mig när jag snörade på mig dem, cyklister som höll på att cykla av cykelvägen, påminner mig om Pekka som kör bil och vägen svänger men inte Pekka=) Bilar som ska ut på motorvägenspåfart men som istället för att öka saktar in farten så bilar bakom börjar tuta tills de inser vad de tittar på. Barn som vinkar och pekar och skriker: Hoppa! hoppa!

Tar jag mig äntligen fram till högskolan där en tjej bokstavligt talat hoppar på mig och börjar spruta ur sig frågor, ungefär som en kulspruta och kulor fast hon använde ord:D Lyckas snöra av mig efter att ha tagit mig upp för en trappa och ser de förunderliga blickarna som kastas på mig, det roliga är dock att vuxna är mer blyga på det sättet att om de märker att man tittar på dem så tittar de bort och såf ort man vänt bort blicken tittar de igen=)

Well har tyvärr ingen bild på min lilla powerwalk svårt att fota sig själv, men kul var det!

dagens låt är: Boppers med goodnight sweetheart

För mer information. www.flipsquad.se eller http://www.hoppstyltor.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0