En helt vanlig söndag som blev till en helt fantastisk söndag!

Jag är lite udda, jag får kickar av olika saker. Idag tex blir jag otroligt glad när jag ser hur vår superfulla hylla, tunnas ut under dagen och det fyller ens sinne med glädje. Den glädjen fortsätter hänga kvar i kroppen och när jag väl slutat och kommer hem, ser min lite smått röriga lägenhet så tar jag tag i det hela slänger på grym musik jag hittat och röjer upp! Resultat, en normal städad lägenhet! Resultatet blev så bra och städningen gick så fort att jag även insåg att om jag tar mina grejer och drar direkt till gymmet så hinner jag köra ett pass innan det stänger, sagt och gjort! På med grejerna ned till min "batmobile" och iväg till gymmet. Rackarns en sådan osis jag har! Gymmets insläpp hade redan stängt! Just då kommer en kille klivandes ned från trappan och jag frågar om det är kört att komma in.
- ja, vi har stängt insläppet, men dig har jag sett här så ofta så smit in du!
- stort tack! Glad i hågen för att bli insläppt! Heders!

Kör mitt nya träningspass och visar sig gå enklare och lättare än vad jag trodde det skulle kännas och målet som hägrar kändes inte alls omöjligt eller för långt bort! Det gjorde också att jag körde ett halvt extra pass utöver vad jag skulle göra! Känslan efteråt var ungefär som att vara Stålmannen och Rocky. No pain no game!=)

Dagen är dock inte över än! När jag är klar väntar ett mycket trevligt och glatt sms på mig och jag sätter mig i min röda kärlek och tar mig över till en annan stadsdel, där det blir en blandning av powerwalk och slowwalk, men med en väldigt trevlig konversation och en ännu trevligare och än mer fantastisk tjej. Nu nästintill hög på dagens alla händelser och flyt som har inträffat kommer förslaget vad vi ska göra nu?! Jag svarar att jag ska iaf hem och testa ett nytt recept! Kvällens utmaning New York burgare! Egengjord dressing, helt fucking fantastisk! Jag skulle gått hotell restaurang och startat mitt eget precis som min kära mor sa, men nej nej jag var envis och gick samhäll*ler* har dock gått bra för mig ändå=)
Dressingen var grym! vi bytte ut konjaken mot vår hemliga ingrediens och fantastiskt blev den! smakläkarna vattnades precis som när man börjar tänka på en citron! så god var den! 1 kg nötfärs med diverse ingredienser och annat gott utgjorde basen i hamburgarna som hade fått Frasse på knä och Max att gå i konkurs=)

Officiella versionen är att efterrätten utgjordes av Baileys glass:D

Därmed var dagen över! Jag lägger mig i min säng, mätt, nöjd och tillfredsställd med tanken att fantastiska saker händer fantastiska personer och imorgon är det en ny härlig dag! Kanske går jag upp och ser på soluppgången.

Memento Vivere!

Cheers mate!

Kommentarer
Postat av: Leea

Alltså, vattnas dina smakløkar av citroner? Tycker mest att det ær surt, haha :P

2009-05-11 @ 10:54:25
URL: http://ministryoftruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0