En mästares dag!

På många sätt och vis är alla dagar en glädjens dag, men denna gång tänkte jag vara lite mindre egoistisk och lyfta fram en person som förtjänar lite uppmärksamhet idag, personen är ingen mindre än min älskade syster!

Idag den 28 maj tog hon sin masterexamen i fine arts! Vilket jag egentligen aldrig tvivlat på att hon skulle misslyckas med med tanke på hur extremt skicklig hon är med en pensel! Ända sedan hon var liten visste hon att det var det hon ville bli och därefter har hon betat av skolor på löpande band! Det började med estetiska kurser på högstadiet, fortsatte med estetlinjen på Rudbeck och därefter blev det något eller några år på Västerås Montessoriskola, för att därefter växa ur och börja på några något förberedande år på någon skola jag inte minns för att därefter bli en av de yngsta att bli antagen till Kungliga konstnärshögskolan Stockholm, självklart efter att ha kommit in på alla andra skolorna hon sökt! Välja och vraka varför inte är man en av de bästa så är man! Såklart man får vara lite stolt över storasyster!







Grattis! Lyckan står den djärve bi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0