When flawless meets perfection!

Idag är en sådan där dag som är helt galen! Galen på det sätt mitt sinne utövar ett otroligt tryck på mig. För det är mycket nu och inte ens jag med all min styrka och mål går opåverkad genom livet när saker jag bryr mig om och älskar leverar sina nyheter.

Tankarna som går genom mitt sinne idag är att jag ska vara glad för att jag känner som jag känner, det innebär att jag har kvar förmågan att älska, känna och faktiskt inser att jag bryr mig. Jag är trött, det innebär att jag ansträngt mig. Mitt huvud värker och ögonen brinner av smärta- jag kan fortfarande se.

Jag kunde ha gjort annorlunda, men jag har sagt det jag vill ha sagt. Jag har stått på mig och verkligen sagt mitt och menat det. Jag öppnade mig och när det korta ögonblicket uppstod och ens huvud står i brand vem är då ens jag att inte ge efter. Jag gav efter och de korta sekunder hela situationen varade i var jag hel igen, för första gången på väldigt länge. Utan ett enda problem i världen, övertygad om att allting verkligen löser sig och för ett kort ögonblick älskade jag livet mer än någonsin och det blev ett sådant där ögonblick som när man försöker lösa en gåta och plötsligt är svaret så uppenbart och självfallet att man undrar hur man kunde vara så blind. Det är detta som är livet och som alla vill ha och borde få uppleva och de som inte får uppleva det tycker jag synd om! What happens when flawless meets perfection? Well know I know.



Trots all min styrka, envishet inser jag att jag måste börja välja mina händelser bättre istället för att storma rakt in i dem. Övermod, för mycket självförtroende.  Styrka i all ära, men med list kommer man långt, jag är inte känd för att vara dum, däremot naiv, godtrogen och blåögd. Jag är för envis för mitt eget bästa, men vissa saker är jag bara inte villig att ge upp, this I know. Jag ska nog börja följa mina naturlagar lite bättre, jag är inte gärna den som spelar efter reglerna, jag är mer den som kommer på dem efterhand=)

Jag kommer på mig att önska att jag är den osårbare, den som inget kommer åt vare sig fysiskt eller psykiskt. Det är dock inte lösningen, lösningen är att kunna vända och rulla med...

Ur allt detta kommer något positivt också... aldrig någonsin har jag riktigt förstått låtar från the Ark eller Freddy Mercury och the magic queen. Mitt i allt detta så faller detta på plats.



Som J sa vår dag kommer komma. Dagen då elden brinner starkt att inget släcker den. En närmare målet!

"its something in your eyes".
- Yes, I said. It must be the light.

Kommentarer
Postat av: dwaiza

Haha, Bravo! 中国 <3

2009-05-29 @ 08:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0