Så kan det gå! What comes around goes around?

Efter en mycket trevlig helg och mer eller mindre svävande fram på rosa moln, tog jag kraft och lyfte helt. Sjukt om man ska tro på karma. Jag som är mer eller mindre troende på saker kallar det för att bra saker händer bra människor.

J är nog bästa exemplet. Efter en lite tumult artad tid styrde det upp sig. Klarade av sin utbildning, fick jobb direkt och mitt i villervallan fick hon drömläge på en lägenhet som hon sedan fick. Hur det gick sen? Well hon träffa en riktigt bra pojke och nu är hon förlovad=) Tiden återstår att utvisa resten=)

Saker och ting löser sig, det har satt sig väl efter att ha tillbringat tid med någon av eliten. A. Någon annan som åverkat så mycket som finns nog inte. Ska väl vara JL I isåfall

Kul med semester en dag=) Någon hade visst planerat lit fel och nu blev det en dag ledigt:D klart det regnar, men solen kan ju inte skina jämt=)

Ska faktiskt försöka uträtta lite ärenden, det är en hel del saker som jag behöver kolla upp!

Igår hjälpte jag en klasskamrat med grejer, vilket slutade med att jag fick skicka den vidare, vilket blev ett uppskattat besök i efterhand och tack vare det så verkar det även nu som om jag fått mig en som kan svetsa mina hål på bilen. Karma?!  I want to think so...=)

När jag arbetade sprang jag även på N som just hållt på och kaklat om, vilket passar mina syften och behov också, eftersom jag bedriver en liten plan på att göra om här hemma en vacker dag, när jag är rik ekonom;)

Jag tycker att ärlighet, och att stå upp för saker och snällhet ska belönas. Därför belönade jag någon i helgen. På mitt egna lilla vis=)

Var hemma en sväng också, börjat tagit det som vana att åka hem på söndagar och träffa mina päron, de blir ju inte yngre och någon måste hålla dem up to date och så måste de ju få gnälla på någon annan än varandra:D Kan man annat än älska diskussionen om det bortstädade USB minnet? Eller hur min kära mor kastar en blick på min gaddning och tystnar och ser hur ett åskmoln bildas ovanför henne? När hon sedan tar till orda igen brukar det ungefär låta som Gollum när han är arg och upphetsad. Hes röst, spottar ut orden för att lägga in kraften hur mycket hon ogillar den och att hon uppfostra mig bättre. Well jag säger som så att hon uppfostra mig till att bli en självständig tänkande pojke och att ta ansvar för mina handlingar och den kommer sitta där vare sig jag tycker om den eller tröttnar på den. Sen tog det ju också ca 7 år innan jag kom till skott så jag har nog funderat tillräckligt:D Hursomhelst så är dte ändå ganska trevligt att komma hem, verkltugen till bilen finns där, en hel del trevliga grannar och barn och mat i överflöd:D

Apropå på barn det är något jag märkt på sistone. Att jag blivit äldre och börjat intressera mig för barn, inte så! jag är inte Michael Jackson! Förut var de jordens pest och pina, men allt fler och fler runtomkring mig är gravida eller har fått något litet kid och det måste ha påverkat.... Från att ha varit livrädd och inte velat ta i dem med enbart en radiostyrd abb robot så har tanken ändrats till att det kanske inte är så galet??

Dock så tänker jag fortfarande plugga klart, leva klart innan jag ens tänker börja den tanken ordentligt. Plus att jag nog ska hitta något fast innan. Fast adoption är inte långt från mitt sinne heller.

Nu är det snart dags för lunch med världens bästa får! tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0