Tiden går fort när man har kul!

Tänk det slog mig häromdagen att nu är sommaren slut! Vi stod på vårt arbete och sa: Jaha nu är det snart jul och det är bara augusti... Well så är det i detaljhandel. När hösten är här så är det i stort sett dags för jul och dess kaos. Rutin i bagaget så numera går det ju ganska lugnt... värre var det första året när vi öppnade och var helt färska *skratt* vilket härligt minne det är! Då visste man att man levde!


Vad annat?! Det har uppenbarligen gått tio år sedan vi slutade högstadet... Ser väl måttligt lagom fram emot det så pass mycket att jag inte tänkte gå på den, men nu har klassen bestämt sig att dra ihop något hemma istället hos en av klasskompisen så varför inte. Får väl försöka hålla öppet i mitt schema, men viktigare saker har en tendens att köra över småsaker som en klassträff.

Vad mer? Vi säger grattis till L som numera är stolt medlem i 25 års klubben! Omåttligt stolt över henne och hennes framgångar på sistone! Återstår att se om hon kommer bli den bäste av de bästa! Hon är ett väldigt fint bevis på vad man kan uppnå med lite vilja och genom att prioritera! Festen var en överraskning i sig, en stor sådan! Vem hade kunnat tro att... Oh welll vi får se vart detta slutar, misstänker att om hon någonsin hittar vägen in hit och får reda på hur denna historia slutar så kommer hon aldrig sluta trakassera mig för detta... oh well hon har fått en liten uppvisning iaf... Får se om jag når hela vägen fram. Jag börjar bli van att få som jag vill:D

Idag var första dagen på bymmet, behöver man säga mer? Att det gick TUNGT!?! men snart är jag tillbaka i de gamla formerna... Problemet som uppstått är att jag tappat och fortsätter tappa i vikt efter att jag deffat, om det beror på de ändrade matvarnorna, förbättrad förbränning eller de extrema tider som jag jobbat är svårt att avgöra. Numera känns det iaf som att jag väger alldeles för lite, men hey sexpack 8-9 pack är ju inte helt fel=) Svårt att bygga på det bara.

Nu har jag haft mina första lektioner i kinesiska, den naturliga fallenheten för det som språk som asiat återstår att se... uttal och annat tycker läraren är bra, men det övriga lämnar mycket att önska!

Gitarrspelandet tar sig! S skulle vara stolt över mig om hon kunde höra mig spela nu:D Det lååter lite bättre kan man säga! Nästan så jag vill lära mig en ny låt nu med lite nya ackord. Även tänkt att lära mig lite piano, men i brist på plats och ett ja just det! Piano så blir det till att stjäla en keyboard av syster yster.

Tre gånger har passerat med chockvågorna. Resultatet är att jag kan gå problemfritt i några timmar, med ökad intensitet av smärta på natten och sömn. Jag ger ärligt inte talat ett ruttet lingon för det hela, men nu har jag provat det och kan bocka av det som verkningslöst. Önskar ju dock att det hade slutat på ett helt annat vis... Drömmen om friskhet överger jag aldrig, men att inte acceptera begränsningar mår ingen bra av... Så  vi gillar läget. Sparkar ju bra mycket hårdare än de flesta här i livet ändå. Med envishet, styrka, kunskap och min visdom som vapen så tar jag mig faktiskt fram ovanligt bra här i livet, men så är det mesta gjort för att byggas på framtiden. Som mina kära föräldrar sa.... Hur och vad som försiggår däruppe har vi ingen aning, men det måste ju uppenbarligen stämma eftersom du har det du har och du gör det du gör med framgång.

Jag tror mig nu har lärt mig skilja på känslan som kallas för att vara kär och förtjust eller har jag verkligen det?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0